Velikokrat smo v filmih videli policiste, ki na kraju zločina, ropa ali nesreče, vlečejo trak, da zavarujejo območje. To je tako imenovani opozorilni trak ali policijski trak. Opozorilni trakovi in njihova glavna naloga je, da nas opozarjajo na neko nevarnost. Včasih nam kdo kaj označi, pa tega ne vidimo ali pa nismo dovolj pozorni. Večinoma to velja za talne označbe. Zato so razne službe, ki delajo pod zemljo, začele dodajati tudi opozorilne trakove. Komunalna podjetja, ko položijo cevi za vodovod ali kanalizacijo, na cevi naložijo plast zemljine ali peska. Potem dodajo opozorilni trak, nato pa spet plast zemlje, do nivoja ki je zahtevan za zaključek del. S tem preprečijo, da bi se pred morebitnim ponovnim odkopom, poškodovala obstoječa napeljava. Vsak, ki bi na tistem mestu začel s kopanjem, bi slej ko prej prišel do traku. Opozorilni trak bo opozoril delavce, da je pod njimi določena cev, kabel ali kaj drugega, kar morajo upoštevati pri nadaljnjem delu.
Opozorilni varnostni trak, je svetle barve. Pogost je dvobarvni vzorec. Izmenično so nanizane rumeno črne črte ali rdečo bele črte. Lahko je na traku napisana tudi kakšna beseda; recimo: plin, nevarnost, elektrika, energetika, nevarnost ali previdnost. Črke so izrazite, ker je njihov namen, da opozarjajo in pritegnejo pozornost mimoidočih. Seveda je to vedno pogojeno z določenim območjem ali določeno situacijo. Vedno, kadar so opozorilni trakovi v uporabi, obstaja določena stopnja nevarnosti. S tem se poveča splošna varnost, da se prepreči morebitna nesreča.
Opozorilni trak je ene vrste zaščitni trak. Pogosto so opozorilni trakovi zviti v kolut. Vizualno nas opozarja na nevarno območje ali na predel, kjer moramo biti previdni. Pogosto jih najdemo na industrijskih ali komercialnih gradbiščih. Velikokrat se opozorilne trakove uporablja pri določenih nujnih delih na cesti. Z opozorilnimi trakovi pa se najbolj pogosto zavaruje kraj prometne nesreče. Pri prometnih nesrečah je v igri večja površina, ki jo težko ves čas nadzorujejo policisti. Tam jim je policijski trak v veliko pomoč. S tem preprečijo radovednim osebam, da se sprehajajo po prostoru prometne nesreče nekontrolirano. Pri gradbenih delih je opozorilni trakove zamenjala ograja. Z ograjo je gradbincem lažje preprečiti morebitni vstop nezaposlenim v času, ko na gradbišču ni nikogar. Trak je v takem primeru bolj slaba zaščita.
Opozorilni trak mora biti obstojen. Še zlasti zaradi zakopavanja v zemljo, kjer mora njegova življenjska doba biti kar dolga. Zato so večinoma to kar PVC trakovi. Velikokrat se je že zgodilo, da so pri delih enostavno pozabili na opozorilne trakove. V kolikor gre za manjše kraje, to ni tak problem. Nikakor pa ni zaželeno, da bi v večjem mestu odkopavali zemljo za nov vodovod. Hkrati pa bi prebili glavno toplovodno cev, ki oskrbuje polovico mesta s toplo vodo ali ogreva domove in poslovne objekte. Sanacija take poškodbe je lahko zapletena. Še zlasti, če bi se to zgodilo v zimskem času.
Ne glede kaj delamo, vedno je smiselno predvideti ali bomo za zaščito potrebovali opozorilne trakove. Bodisi, da gre za zavarovanje delovnega območja ali, da bomo pri zaključku zemeljskih del potrebovali opozorilne trakove. Ti bodo vsem ostalim, ki bodo izvajali dela na tem območju, dali jasen, opozorilni znak.