Vožnja z motornim kolesom zahteva obvladovanje motorja in osnovno znanje vožnje, ki ga morajo motoristi dokazati pri opravljanju izpita A kategorije. Brez takega vozniškega dovoljenja motorja ne smejo voziti. Ampak ne drži; lahko ga – če le ima spredaj namesto enega dve kolesi. Trikolesni motorji namreč padejo v nenavadno in nerazumljivo luknjo v zakonu.
Tako zakon omogoča tudi tistim, ki izpita za motor nimajo, oziroma imajo le izpit B kategorije, da se lahko vozijo s takim dovoljenjem s trikolesnimi motorji. Preizkus vožnje s takim motorjem je pokazal, da zakonodajalec misli, da je tak trikolesnik res avto. Pa to niti slučajno ne drži. Vseeno je, ali gre za nova ali rabljena motorna kolesa.
R-MOTO, trgovina in posredništvo d.o.o. Vam z veseljem nudi vse, kar je povezano z motornimi kolesi.
Vožnja z motornim kolesom veliko komu pomeni užitek in strast, nekateri pa se v same motorje tako vživijo, da je za njih to kar stil življenja. A motoristična pot se začne z opravljanjem izpita A kategorije, za katerega se je treba naučiti obvladovanja motornega kolesa in opraviti kar nekaj voženj pod nadzorom inštruktorja. Pa naj ima ta bodoči voznik rabljeno motorno kolo, lahko je to kolo, ki ga je kupil preko oglasa; bolha motorji. Kdor opravi izpit A kategorije, naj bi znal voziti motor. Za res varno vožnjo motorja zgolj ustrezen izpit seveda ni dovolj – varen voznik mora ohraniti trezno glavo.
Kdor tega ne obvlada najbolje, hitro pristane v statistiki prometne varnosti, v kateri se motoristi, ki povzročajo nesreče, uvrščajo zelo visoko.
Splet okoliščin (zakonskih) torej dovoljuje, da trikolesnike lahko vozijo tudi ne-motoristi. Marsikdo med takimi vozniki vožnjo trikolesnega motorja obvlada, so pa med njimi sigurno tudi takšni, ki take vožnje ne obvladajo dovolj. Ne glede na to, če so to nova motorna kolesa, ali če gre za najem motorja.
Težava je, da ni mehanizma, ki bi takšnim preprečil vožnjo ali bi jih naučil pravilno voziti. To je namreč prepuščeno samo presoji – in njihovi zdravi pameti, le upamo lahko, da se motoristi, ki se odločijo za nakup in vožnjo trikolesnika, tega zavedajo. Takšnim se navadno predlaga, da se udeležijo tečaja za varno vožnjo za motoriste in za vse, ki uporabljajo motorna kolesa in se na tečaju seznanijo z zakonitostjo vožnje motorja.
Res je, da so tečaji varne vožnje za motoriste namenjeni motoristom, ki že znajo voziti motor, a prepričani smo, da se bodo inštruktorji posvetili tudi začetnikom motoristične vožnje. Velja ponoviti: res je, za vožnjo trikolesnega motorja ne rabite vozniškega dovoljenja za motor in dokazanega znanja obvladovanja motorja. A če tega od država ne zahteva od vas, bodite strogi do samega sebe. Če se pove drugače: trikolesni motorji oziroma skuterji da, a pod pogojem, če jih znate voziti.
Avto ima za zaviranje štiri kolesa, motor ima dve (oziroma tri, ko gre za trikolesnik); je zato zaviranje manj učinkovito? Če se zavira pravilno, zagotovo ne. Vsi novi motorji morajo biti opremljeni z ABS zavornim sistemom, ki voznikom, ki imajo motorna kolesa, dovoljuje zaviranje s polno močjo in brez nevarnosti, da bi zablokiralo kolo in voznika spodneslo z motorja. A kljub ABS sistemu je potrebno kar nekaj poskusov, da si tudi na motorju upaš zavirati na vso moč – in rezultati so enaki kot v avtu.