bike-shop


Električno kolo

Električno kolo lahko ga imenujemo električni bicikel, nekateri ga poimenujejo e-bike ali e-kolo so vsa dvokolesa, ki imajo integriran elektromotor za pogon. Na trgu je veliko tipov električnih koles. Električno kolo lahko samo asistira pri pedaliranju ali pa močnejše izvedbe, ki imajo sposobnosti skoraj enake mopedu. Električna kolesa uporabljajo polnilne baterije za večkratno polnitev. E kolesa lahko dosegajo končno hitrost okoli 30 km/h. Možne so močnejše verzije, do 45 km/h ali več.

Po svetu imajo države različne sprejete zakonske omejitve glede uporabe električnih koles. Najbolj pogosta je omejitev končne hitrosti. Ker so v določenih državah e-kolesa certificirana kot cestna kolesa, drugje kot moped ali motorno kolo, so potrebne omejitve pri certificiranju. New York je električna kolesa v celoti prepovedal. Kitajska pa standardna in motorna kolesa pospešeno zamenjuje za električna kolesa.

Iz zgodovine je znano, da je prvo e-kolo, bilo patentirano leta 1895. Ogden Bolton je prijavil patent za kolo z baterijo in DC elektromotorjem. Šele leta 1990 so se pojavili sistemi za krmiljenje moči in navora. 1992 leta pa se je pojavilo električno kolo Zike. 850 gramov težak motor, ki je uporabljal Nicd baterijo. Proizvodnja kapaciteta je bila zelo nizka, ker ni bilo povpraševanja na trgu. Šele med leti 1993 in 2004 je povpraševanje naraslo in s tem tudi proizvodnja. Proizvodnja na Kitajskem je narasla iz 56.000 enot, leta 1998 do 21 milijonov v letu 2010. Trenutna ocena je, da imajo na Kitajskem cca 120 miljonov e-koles. Standardnih koles je bilo leta 1995 proizvedenih 107 miljonov.

Na začetku je električno kolo uporabljal težke svinčene akumulatorje. Kasneje pa so prišli na LI-onske baterije in NIMH in NiCD. Novi tipi baterij so občutno povečali zmogljivost.

Prva kolesa so sprva uporabljali težke in poceni svinčene akumulatorje, pozneje so prešli na NiMH in NiCD in Li-ionske baterije, ki so precej povečale zmogljivosti. Polnitev baterije za doseg 50 kilometrov traja približno osem ur. Že leta 2007 je prodaja v mestih dosegla tržni delež vseh prodanih koles med 10-20%. Tako so gorska kolesa začela izgubljati primat v prodaji koles.

Prednosti, ki jih ima e-kolo. Spadajo med najbolj energetsko učinkovit način prevoza. Od terenskega vozila SUV je 18-krat bolj učinkovito. Od povprečnega avtomobila 13-krat bolj učinkovit. Od vlaka so 6-krat bolj učinkovita. Poleg učinkovitosti imajo tudi nične emisije, zraka ne onesnažujejo. Poleg tega pa prispevajo k zdravem načinu življenja s telovadbo med kolesarjenjem.

Različni modeli omogočajo različne načine uporabe. Tako imenovani power-on-demand ima tri načine vožnje. Lahko uporabljamo samo elektromotor in ročno kontroliramo moči. Lahko pedaliramo in hkrati uporabljamo elektro motor. Tretji način pa je samo človeško pedaliranje. Motorji lahko delujejo na enosmerni tok – DC, krtačni ali brezkrtačni. Zahtevo za moč določimo preko ročice na volanu, podobno kot pri skuterju ali motornem kolesu.

Če uporabljamo pedal-assist modele, moč elektro motorja reguliramo s pedaliranjem. Senzor na motorju, glede na hitrost in moč pedaliranja določi moč motorja. Kadar zaviramo se motor samodejno zaustavi.

Modeli pedelecs so močnejši in se imenujejo S-pedelecs. Po navadi imajo motor moči preko 250 vatov. Motor se tukaj ne ustavi tudi če presežemo 25 km/h. Zato jih največkrat registrirajo kot motorno kolo.

 

Električno kolo


Podjetje nima akcij.

Matična številka: 1637487000

Davčna številka: SI57358699

Rimska cesta 78, 3311 Šempeter

http://www.bike-shop.si

info@bike-shop.si

03 700 1120

Ste to stran našli preko Googla? Vas pa ljudje ne najdejo? Rezervirajte svojo spletno vizitko na portalu iPromocija.si

Novičke

vse novice »

Povečajte prodajo

Pogosto se podjetja sprašujejo, kako naj povečajo obisk svoje spletni strani in kako naj izboljšajo prikazovanje v Google iskalniku kar bo posledično tudi povečalo prodajo. Cilj optimizacije ... Več »